יצירת מוניטין בעסק

האתגר שביצירת מוניטין בעסק של אימון אישיבניית מוניטין

כמה חשוב לנו כמאמנים שבעסק הפרטי שלנו ניצור מוניטין של עסק מוביל ומוכר לאימון ?

מה יעניק לי כמאמן מוניטין ?

מניח שכולנו ענינו בחיוב על השאלה ומכאן אשאל כיצד ניצור את המוניטין ונשמרו לאורך זמן?

לאורך המאמר אציג עקרונות כיצד נעשה זאת נכון.

קראו עד סוף המאמר ותוכלו גם אתם ליישם את אותם עקרונות. לכאורה כל העקרונות מוכרים, אך האם אנו מיישמים אותם הלכה למעשה?

מוכנים? נצא לדרך.

מהו מוניטין ?

בחרתי בהגדרה אחת מיני רבות הגורסת שמוניטין הוא הרושם והתדמית שלי בעיני הלקוחות.

כך כתב בנג'מין פרנקלין :"דרושים מעשים טובים רבים כדי לזכות במוניטין טוב ודי במעשה רע אחד כדי לאבד אותו"…

בחרתי במספר עקרונות מנחים ליצירת מוניטין מקצועי .

1.יצירת ארגז כלים מקצועי המורכב מכישורים, למידה רבה ובסיס ידע נרחב ושילוב בין שלושתם היוצר מקצועיות ומקצוענות.

2.מיתוג ובידול תוך בחירת תחומי אימון מוגדרים וככל האפשר יצירת ייחודיות ביחס לעמיתי , פועל יוצא של העיקרון הראשון.

3. בניית אתר מקצועי שיהווה את "חלון הראווה" לעסק האימון תוך מתן דגש לחזון כמאמן , הערכים ,תחומי האימון, מאמרים וממליצים ודרכי קשר זמינות, זכרו שלקוחות פוטנציאליים מחפשים מידע מקדים אודותיכם.

4.דיוור ניוזלטר לרשימת תפוצה תוך חתירה מתמדת להרחיב ולהגדיל אותה והקפדה על כתיבת ושליחת ניוזלטר על בסיס שבועי ולשלב בו תכנים בעלי ערך.

5. כתיבת ספר בעל תכנים אימוניים אשר ימתג אותנו כבעלי סמכות ,ידע וכישורים יחודיים בעולם האימון ויהיה בו כדי להנגיש אותנו למתאמנים.

6. נוכחות מסיבית ברשתות החברתיות בדגש על הפייסבוק והלינקדאין, זוהי נוכחות חובה, הדף העסקי חייב להעניק ערך ללקוחות פוטנציאליים, בעידן הנוכחי מי שלא שם מאבד אמצעי חשיפה חשוב ליצירת מיתוג, בידול ומוניטין בתחום.

7. מכתבי תודה והמלצות אודותיכם, מניסיוני בתחילת הדרך אני זוכר ש"לא נעים" לבקש , צניעות היא מידה חשובה אך ניראות היא לעיתים קריטית בבחירה בי ולא בעמית למקצוע.

8.שיתופי פעולה בין מאמנים הנחשבים לבעלי מוניטין יש בו כדי למתג גם אתכם ולחזק את התדמית המקצועית ושיתופים אלו מבורכים ומקדמים האחד את השני לאורך זמו.

9. שיווק ומכירות באמצעות הרצאות, ערבי חשיפה ופגישות עם קהלים חדשים ומגוונים ,כל זאת תוך יצירת עניין של ממש ומתן ערך אמיתי שיאפשר לכם ליצור את אותו מוניטין ולמנף את עסק האימון.

10.שימוש במדיה הדיגיטלית והפקת סרטונים מקצועיים בדגש על סרטוני תדמית, יש בסרטונים קצרים, בעלי מסר ברור ודיוק כדי לחזק באופן ניכר את התדמית והמוניטין ,בעזרת האמצעים הנגישים כמו סמרטפון קל לבצע זאת בשיטת עשה זאת בעצמך, זו השקעה מינימלית בעלת אימפקט חזק על לקוחות מתעניינים.

11. בחירת רף תעריפים לשירותי האימון בין אם אחד על אחד או בקבוצה שיחזק את המוניטין מהמקום שאנו מעריכים את עצמנו מקצועית וממצבים עצמנו ברף הגבוה יותר, יש בכך גם לשדר למתאמן הפוטנציאלי שמדובר במאמן רציני ובעל איכויות מקצועיות.

נאה דורש ונאה מקיים

את העקרונות הללו אני מקפיד ליישם בעסק האימון שלי ,עקרונות אלו ואחרים חשוב שיהיו חלק מהמשנה הסדורה שלנו, חשוב לאגד ו"לארוז" אותם כמכלול, יש בהם כדי ליצור אפקט חיוני בתהליך שיגרום למתאמן לבחור דווקא בי,

למותר לציין כדבריו של פרנקלין שנדרשת עשייה רבה ואוסיף התמדה, תשוקה ומוכוונות מתמדת.

הבחירה בידכם

בחרתם ליצור את אותו מוניטין בעסק האימון שלכם? בדקו אלו עקרונות אתם כבר מיישמים ומהם אותם עקרונות שאתם הולכים ליישם הלכה למעשה.

בהצלחה כל הדרך להיות מאמנים בעלי מוניטין בעסק של אימון.

שלכם,

אפי גבע

סמנכ"ל קואצ'ר סקסס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *