להיות השף של המותג שלך- למאמנים, מטפלים ויועצים

 

כולנו-מאמנים מטפלים ויעצים רוצים להיות "מותג"

 

מה זה אומר להיות מותג?

בשפה פשוטה -להיות מוכר,  ידוע ומזוהה עם ה"טוב" המצוינות והאיכות ושנה מאחרים.

 

איך עושים את זה ?

 

הבה  נכנס למטבח המיתוג 

החומרים הנדרשים:

 

לימוד, חקר עצמי ושאלות שיניבו תוצרים של-

מה הערכים הבסיסיים שלי

מה מיוחד בי?

מה אני אוהב-ת

מי המתחרים שלי?

מה הסיפור שלי?

מה החלום שלי?

במה אני טוב במיוחד?

מה מיוחד בעסק של ?

יצירתיות

 

כעת  את החומרים הגולמיים האלו הכניסו למערבל (סלייסר) , הוסיפו תבלינים ותוספים  וחזקו את המרכיבים המוצלחים ביותר.

 

על מנת להיות "מותג" יש להתבסס בתחום ממוקד ובו ליצור מוניטין .

 

לשם דוגמא – אם אתם מאמנים -קבעו לעצמכם תחום התמחות אימוני (למשל אימון לבני נוער עם הפרעות קשב).

בנוסף לכך—נסו ליצור דרך ייחודית או שיטה מיוחדת -לדוגמא -מאמן לנוער עם הפרעות קשב תוך שימוש במוסיקה , או תוך עיסוק בספורט.

dna, deoxyribonucleic acid, typography
Image from Pixabay via GDJ

השילוב בין כמה מרכיבים מיוחדים יוצר ייחודיות יתר ממותגת מבודלת-.

ייחודיות זו ראוי שתהיה בעל אפקט משיכה לאוכלוסייה אליה אתם פונים(לדוגמא נוער אוהב מוסיקה וספורט)

מיתוג עשוי להיות מועצם ומודגש גם באמצעות מרכיבים ויזואליים , חווייתיים ופיסיים .

דוגמא לכך-מפגש המתקיים במקום מיוחד כגון (חדר לבן מרופד לבן  או בחדר טיפולים בגינה או בחדר מוסיקה .

שם העסק

שם העסק שלכם, העיצוב והשפה הוויזואלית התקשורתית ישקפו את כל שנאמר עד כה -את הערכים, את המיקוד, את האוירה ואת המיוחדות .

כל זאת בקצרה -במלים במקצב ובשימוש מטפורות מתאימות

לדוגמא-המאמן שמאמן בני נוער עם הפרעות קשב בסיוע מוסיקה יכול להמציא עצמו כ "צליל של צמיחה ".כמובן שגם הסמליל(לוגו), תמונות ומסרים נוספים ישקפו כל זאת.

את שפת ה"מותג" שבחרנו נטמיע בכל התחומים-מכרטיסי ביקור, דרך אתר אינטרנט, עלונים, פייסבוק ועד לנראות הפיסית .

פיתחתם "מיתוג" -התמחו בו-עשו כל העת להשתלם , ללמוד ולהוסיף בתחום בו התמקדתם.

קדמו את המותג שלכם באמצעות פיתוח מוניטין עליו דברנו במאמרים קודמים-מצבו עצמכם תוך הופעה בפורומים ציבוריים ומשפיעים גם אם התנדבות בשלב ראשון .

זכרו-המותג זה אתם , ואתם זה המותג-התנהלו והתנהגו בהתאם.

המשמעות-אם המותג משדר נעימות ומכובדות התנהגו בהתאם .

אם המותג משדר ספורט-סגלו לעצמכם התנהלות כולל הופעה הולמת-לא סביר שמאמן או יועץ המשלב ספורט יהיה שמן מאד, וישדר  בהופעתו   מסר הנוגד את הבריאות של הספורט

מותג צומח

מותג אמיתי אמור להיות צומח-לא מקובע ומקבע-המשמעות -לפתח את העסק מקצועית, שיטות חדשות, קהלי יעד חדשים תוך פיתוח המיתוג בדרכים יצירתיות ואף שיתופי פעולה מחוברים למותג(לדוגמא שת"פ עם מאמני ספורט או עם חברה למוצרי ספורט, הרחבה לתחומי ספורט חדשים , קהלי יעד נוספים שאינם מתנגשים עם המותג)

זהו

Great Puttanesca recipe to convince your date you are a true chef!
Image from Imgur via Thuisbezorgd

כעת אתם טבחים או שפים מתחילים – היו טובים למותג שלכם

זכרו-

המותג הוא הבטחה-שמרו עליו, קיימו את ההבטחה

 

בהצלחה

 

יאיר גלאור

מנכ"ל קואצ'ר סאקסס

 

Check Also

חופשה עבודה

איך להפוך את החופש הגדול לפריחה עסקית למאמנים

האם הילדים או הנכדים שלכם יצאו לחופש הגדול? האם אתם מרגישים באווירת קיץ וחופש באוויר? …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *