חשיבות הנתינה לעסק שלכם

האם גם אתם שאלת את עצמכם-עד כמה אני אמור לתת מעצמי ומהמומחיות שלי על מנת לקבל עבודה ?

האם קרה שאמרתם לעצמכם-עד כאן, תפסיקו להיות פריירים!

 אם התשובות לשאלות חיוביות מוזמנים לקרוא בטור  זה  על חשיבות הנתינה לעסק האימון.

אפתח בסיפור אמיתי.-באחד הארגונים אליהם פניתי, ביקשו שאעביר להם סדנא לדוגמא למנהלים.

לאחר התלבטות קצרה החלטתי שאקיים  סדנא זו במקום מאד מיוחד המהווה דוגמא לעשיה שלי.

בסדנא נתתי להם טעימה מהעשייה לפיתוח זהות ארגונית ולמה אפשר להגיע  בניהול מהלך ארגוני.

לאחר תום הסדנא קבלתי ברכות, מכתב תודה,  המלצה והזמנה למהלך מלא.

מקרים מסוג זה קרו לי לא מעט.

זאת ועוד, מניסיוני אנשים אוהבים מתנות. 

גם אם הן סמליות לחלוטין ולא דורשות יותר ממספר דקות השקעה ומחשבה .

בלא מעט ארגונים הוספתי בונוס אימון למנהל בנוסף למהלך הארגוני.

ה"בונוס" שהינו יחסית שולי בערכו הכספי היה משמעותי למנהל ונתן לו תחושה של קבלת ערך רב ויחס אישי מיוחד.

עוד על נתינה

הנתינה הינה גם כלפי ארגונים ולקוחות פוטנציאלים או כאלו שבפועל, במתן ערך שלא הובטח מראש, בעשיה אחרת, בהפקה אחרת ואפילו במתן זכות שימוש בתוצר שלא הובטח מראש.

נתינה מסוג אחר-לארגונים לטובת הכלל

נתינה מביאה להצלחה עסקיתת
Image from Pixabay via PublicDomainPictures

נתינה זו מהווה עבורי ערך רב הן כתרומה לקהילה והן למיצוב כבר סמכא בתחום.

לא פעם חוויתי שנתינה לקהילה חושפת את עשייתי למגזרים רבים, למנהלים וללקוחות פוטנציאלים , ואף לחשיפה תקשורתית.

המעגלים בארצנו הקטנה משיקים -אנשים מכירם אנשים. מתוך כך אנו למדים שנתינה במקום אחד, מחזירה לך ערך רב במקום אחר , ובמקומות לא צפויים.

שימו לב-על הנתינה להיות מקצועית, משקפת את המומחיות שלכם וממצבת אתכם.

מתי לעצור?

כאשר תרגישו שהנתינה אינה עומדת ביחס הולם לקבלה פוטנציאלית או שאין להם את ה"חשק" לעשות את הנתינה , כנראה עברתם את הגבול!

אם סך העשייה שלי הוא 100 אחוז-הרי יש לקבוע (כן-לתכנן נתינה !) לרף של עד 10-15 אחוזים.

אין לאפשר מצב שהנתינה תפגע בעסק שלכם.

כל עוד היא מזרימה את הערך המוסף של אנרגיה חיובית, משאבים ופוטנציאל הכנסה יש בה ערך.

 בנתינה יש הרבה חיוב

אל תחזיקו קרוב לחזה את הידע שלכם.

אל תתקמצנו לתת .

כל עוד הנתינה נשמרת במחוזות שאתם בוחרים, נושאת בחובה ערך אישי , מקצועי ועסקי לכם ולעסק שלכם שמרו על ההמשכיות שבה -היא תחזיר לכם ערך רב.

שלכם

יאיר גלאור

מנכ"ל קואצ'ר סאקסס

Check Also

איך למצוא לקוחות חדשים ?

שאלה נצחית שעומדת בפני כל חברינו המאמנים -איך למצוא לקוחות חדשים לאימון? האימון אינו מוצר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *