אתם חייבים לשתף ידע כדי להצליח

בעולם של טכנולוגיה קצב ההתקדמות מהר מאוד. טכנולוגיות חדשות מחליפות טכנולוגיות "ישנות" בקצב מט

לשתף את הידע שיש לכם

ורף ואנו צריכים להתאים את עצמנו כל הזמן.

פעם אם היה לך ידע שלאחרים לא היה, היית מלך. והמטרה הייתה לשמור את הידע הזה בסודיות – ראו את קוקה קולה. כולם היו אוגרים ידע ושומרים עליו.

 בעולם המשתנה שלנו לא צריך לאגור ידע.  בכלל מי מחזיק אנציקלופדיות בבית? הכול נגיש בלחיצת כפתור. הכול כל כך פשוט – מאגרי המידע זמינים לכל ילד ולכל אדם.

אז מה צריך היום כדי להצליח?

כדי להצליח היום צריך לעשות 2 דברים:

  1. להתחבר למאגר מידע, להתחבר לזרימת ידע כל הזמן
  2. הערך שלנו נובע ממה שאנו יכולים לתת עכשיו כאן ומיד

מה זה אומר לגבי המאמנים והמטפלים שביננו ?

לגבי התחברות למאגר ידע , זה ברור לכולנו. צריך כל הזמן להמשיך ללמוד גם בצד המקצועי השלמויות והעשרה, וגם בצד העסקי, שיווק מכירות ניהול אסטרטגיה ועוד.

לגבי הערך שאנו יכולים לתת , כאן צריך לבוא השינוי, השינוי בחשיבה שלנו. השינוי בזה שאנו צריכים לפעול ולפעול מהר. צריכים לפעול כאן ומיד. את השינוי הזה אנו צריכים להפנים ולהבין, כי מה שנכון היום כבר מיושן מחר. אנו צריכים להזרים את הידע שלנו כל הזמן החוצה. להתחבר למונח של זרימת מידע להתיידד אתו. זה לא פשוט להפנים אבל אנו חייבים להתקדם.

איך זה יבוא לידי ביטוי?

זה יבוא לידי ביטוי ביכולת שלנו ובמהירות שלנו לכתוב פוסט בפייסבוק. זה יבוא לידי ביטוי ביכולת ובמהירות שלנו לצלם. זה יבוא לידי ביטוי במהירות תגובה של מה שקורה בחוץ או ברשתות החברתיות. 

אם כל המידע חופשי ונגיש אז מה הערך שלנו?

אנו משתפים את המידע עם כל "העולם" ומזרימים את המידע שלנו. אנו מתחילים עם מידע בעל ערך יחסית קטן. ככל שממשיכה זרימת המידע אנו בונים את האמון של האנשים ואת הביטחון שאנו מסוגלים להוביל אותם ולפתור להם את הבעיות והאתגרים שהם מתמודדים איתם.

ידע של שחיה בברכה או בים לא ניתן להעביר רק על ידי קריאה. ידע של איך לבצע ניתוח לא ניתן רק להעביר במילים. חייבים את ההתנסות את הכלים את הכישורים.

ואז לאחר שרכשנו את אמונם ואת הביטחון בדרך שאנו יכולים להוביל אותם, הידע הזה הופך להיות בעל ערך עבורם. אנו מביאים את עצמנו, את הכישורים הניסיון הכישלונות והלמידה של כל השנים.

אנו מביאים משהוא משלנו . זה הערך האמיתי שלנו לעולם.

שלכם 

יוספה דגן

 

Check Also

קואצ'ר או מאמן

האם אתה קואצ'ר או מאמן אישי?

​יש מאמנים רבים שכועסים כאשר מזכירים את המילה קואצ‘ר וטוענים שאין שום קשר בין המילה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *