האם אתה קואצ'ר או מאמן אישי?

​יש מאמנים רבים שכועסים כאשר מזכירים את המילה קואצ‘ר וטוענים שאין שום קשר בין המילה הזאת לבין מקצוע האימון. האם יש קשר בין השימוש המקובל והנכון במילה לבין המצאת מילים על ידי הקהל הרחב? במקרים רבים מאמנים תופסים את המילה כמשהו מזלזל, אבל האם יכול להיות שזה הכל אצלם בראש?

השאלה היא האם הם צודקים והאם יש קשר בין השימוש במילה הזאת לבין התוצאות העסקיות שלהם. עשינו ניתוח מעמיק. 

האם המילה קיימת בכלל?

 או מאמן
Image from Bing Images

האמת היא שיש משהו בכעס של אותם מאמנים והמילה Coacher  בכלל לא קיימת באנגלית ​לא במילון אוקספורד ולא במילון קיימברידג'.  יחד עם זאת בכמה מילונים ובמקורות אינטרנטיים תוכלו למצוא שהפירוש הוא "a person who coaches".

בואו נראה מה יכולה להיות המשמעות העסקית של החרמת המילה קואצ‘ר.

בעולם אוטופי אפשר להכריח את כולם להשתמש במושג "מאמן אישי" ולהחרים את המילה קואצ‘ר כמו גם את כל מי שמשתמש בה. בעולם האוטופי לא נשתמש במושגים שצורמים לאזנינו.  אבל אנחנו לא חיים בעולם אוטופי, אלא בעולם האמיתי שבו צריך גם להתפרנס ורק זה יאפשר לנו להביא את הבשורה של האימון האישי לאנשים שיכולים לשנות את החיים שלהם בעזרתנו.  

האם המילה חשובה לעסק שלכם?

התוצאות העסקיות היום תלויות בצורה חד משמעית באינטרנט. אנשים מחפשים באינטרנט על שירותים שונים, מחפשים דיעות, המלצות מידע, ספקים והדרך שבה הם מחפשים היא בדרך הנוחה להם ותוך שימוש במילים המוכרות להם.  

בעברית הפכה המילה קואצ‘ר למאד נפוצה ורבים מבינים אותה כמילה נרדפת למאמן אישי. 

עשינו חיפוש בגוגל ומצאנו שהצירוף "מאמן אישי" מופיע כ-272,000 פעמים ואילו קואצ‘ר מופיעה 24,500 פעמים.  האמת היא שזה באמת לא חשוב כמה פעמים המילה מופיעה. מה שחשוב הוא כמה מחפשים את המילה הזאת.

הלכנו ובדקנו כמה מחפשים את המילים האלו בגוגל ומצאנו שהחיפוש של "מאמן אישי" ושל קואצ‘ר הוא בסדרי גודל של מאות בחודש.

באופן מאד מפתיע התחרות על הפרסום ל-קואצ‘ר היא יותר גדולה והמחיר לקליק הוא 6.75 ₪ לעומת המחיר לקליק עבור "מאמן אישי" שהוא 4.69 ₪ (הנתונים נכונים למועד הבדיקה בלבד). אם התחרות גדולה יותר, המשמעות היא שמי שמפרסם תחת מילת החיפוש קואצ‘ר , כנראה הבין שהתוצאות שם יותר טובות ומי שמחפש ייתכן שיהפוך ביתר קלות ללקוח משלם.

בין אלו שמפרסמים תחת מילת החיפוש קואצ‘ר תמצאו בתי ספר למאמנים וגם מאמנים אישיים וכנראה שהם הבינו משהו שמחרימי המילה קואצ‘ר עדיין לא הבינו.

ואפילו באתר של לשכת המאמנים בישראל מצאנו את המילה קואצ‘ר והם לא מצאו לנכון , ובצדק רב, לאסור על השימוש במילה הזאת.

לשבור מוסכמות על מנת להצליח בעסק האימון

אם אתם רוצים להצליח בעסק האימון שלכם אתם חייבים לשבור מוסכמות. לצאת מהקופסה ולחפש דרכים לעשות את העסק שלכם מיוחד ושונה משל אחרים. לחפש דרכים שאתם יכולים להתבלט בהם. 

אנחנו בחרנו להקים את החברה שלנו תחת השם  קואצ‘ר על מנת להצביע על כך שצריך לעשות מהלך שיעזור למאמנים לחשוב אחרת, לאמץ דרכי פעולה אחרות ולפעול על מנת לבסס את העסק שלהם.

אנחנו נפעל לקשור את המילים עם – אימון עם הצלחה.

אנחנו  נגשים את החזון שלנו לעזור להרבה מאמנים מוכשרים גם לבנות עסק מצליח על ידי חשיבה שונה ויצירתית וכך נוכל לעזור להרבה אנשים במדינת ישראל להיעזר במאמנים מוכשרים שיעזרו להם לשנות את החיים שלהם. 

אם גם אתם מסכימים עם החזון שלנו נשמח לשמוע מכם בתגובות.

נ.ב. כל אותם אלו שמפרסמים תחת מילת החיפוש קואצ‘ר יישמחו מאד אם לא תסכימו עם המאמר הזה, תחרימו את המילה הנוראה, לא תפרסמו תחת המילה הזאת, תורידו להם את עלויות הפרסום ואת התחרות ותוותרו על כל מאות הלקוחות שכל חודש מחפשים קואצ‘ר.

Check Also

חשיפה ציבורית -הדרך להיות "שם"

אחת הדרכים החשובות  למאמן למיצוב ומיתוג בשוק הרווי של אימון הוא חשיפה ציבורית. חשיפה כזו …

One comment

  1. נימר רואשדה

    יש לי את היכולת לגרום לעסקים להצליח. אני יכול לשבת עם אנשי עסקים ולגרום להם להצליח.

    אני רוצה לצאת מהקופסה וללמד אנשים. ולעזור לאנשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *