לקראת שנה חדשה בעסק האימון שלי

כמאמנים אנו מרבים להזכיר למתאמנים שלנו את המושג "התחלות חדשות" לצורך  בחירה ומימוש החזון שלהם.

מה עם העסק שלנו?

האם באותה מידה אנו מזכירים זאת גם לעצמנו בקשר לעסק שלנו?

האם אנו מיישמים זאת הלכה למעשה?

במאמר שלפניכם אני מזמין את כולנו ,בפתחה של השנה החדשה ,לממש את החזון העסקי שלנו ולהיות השנה בעל עסק מוביל ומניב בתחום האימון.

אז איך עושים זאת נכון?

אנחנו מקצוענים של ממש בכל הקשור להובלת המתאמנים שלנו ביצירת תמונת העתיד המיטבי, בהצהרת החזון ובהגדרת המטרות והיעדים ופעם בעבר אף כתבנו את החזון שלנו.

החזון שלי כמאמן

חלק ניכר מאיתנו התרפק על החזון וראה בעיני רוחו את עשיית האימון והמתאמנים הנוהרים בהמוניהם …אך אצל רבים מאתנו ייתכן והוא "מעלה אבק" ונמצא באיזה כונן נידח במעמקי המחשב הביתי, המטרות והיעדים "עוטים בשכבת חלודה דקה".

הצעד הראשון

כתיבה עדכנית של תמונת העתיד, החזון ,המטרות והיעדים ,כל זאת פרי הניסיון שצברנו עם הזמן, המשוב האמיתי שנעניק לעצמנו בכל האמור לחלקים בחזון שמימשנו, כשאת עיקר הדגש נשים על החלקים שלא עבדו בתכנית הפעולה שיצרנו.

האם זה יניב הפעם הצלחה עסקית?

ממש לא, זה הרי הצעד הראשון, אך הפעם ממקום בוגר ובשל יותר, בתכנית הפעולה הזו נשלב את הרכיבים הרבים שלא נתנו עליהם מספיק את דעתנו. בתכנית המעודכנת ניתן מקום משמעותי לתכנית העסקית על כל מרכיביה.

התכנית העסקית:

הכנסות

בעבר פחות אהבנו לדבר על הכנסות מוגדרות ,הפעם נגדיר את ההכנסה המתוכננת מידי חודש, את עלות האימון הבודד ומשם נגדיר את מספר המתאמנים הנדרשים מידי שבוע לממש שורת ההכנסות, לצידם הכנסות מפעילויות נוספות כאימון בקבוצה והרצאות ואף כתיבת ספר מקצועי.

השקעות

File:Business plan.png
Image from Wikimedia Commons

בכוונת מכוון כתבתי השקעות ולא הוצאות שהרי לא מדובר במילים נרדפות אלא בתפיסה שונה לחלוטין. תכליתן לייצר הכנסות צפויות ומתוכננות, הן כוללות בין השאר עלויות האתר ודף הפייסבוק הממומן, את עלויות החזקת העסק וחשוב שתחושבנה באופן ריאלי.

שיווק העסק

פרק חשוב בתכנית העסקית ידגיש את אופן הפעלת ויישום מנופי וערוצי השיווק ,יצירת שיתופי פעולה, כתיבה שיווקית והפעלת אמצעי המדיה הדיגיטלית לטובת השיווק, חשוב להבחין בין שיווק למכירות כאשר השיווק הוא זה המאפשר בשלב הבא את תהליך המכירה.

מכירות

מניסיוני בעבר אנשי מקצוע רבים אינם "מחבבים" את המונח מכירות, יש בו לתחושתם שכל כולה נשענת על פרדיגמות ישנות, משום מרכיב שתדלני שבטעות נתפס כאנטיתיזה למקצועיות ולהקפדה על כללי האתיקה, הסירו דאגה , מכירות הוא חלק לגיטימי ומהותי בצמיחת עסק כולל עסק של אימון.

יש לי תכנית. ומה כעת?

כולנו מכירים את המושג רב המשמעות של הנעה לפעולה, אנחנו עושים זאת מצויין עם המתאמנים שלנו ,זוכרים שבתכנית הפעולה הם נדרשו למפות מערכות תומכות , ממש כך נעשה גם אנו עת נבחן עמיתים הן לשם שיתופי פעולה, סיעור מוחות, סופרוויזן וקבוצת מסטרמיינד , כל אלו ישמשו אותו למימוש תכנית הפעולה שלנו.

אז איך ייראה עסק האימון שלי בעוד שנה מהיום ?

בשלב זה הכול נתון בידנו, זו העת לאסוף את כל התובנות מהמאמר , לדייק את החזון, לעדכן את תכנית הפעולה ואת התכנית העסקית השזורה בתוכה ולצאת לדרך, אין לי ספק שיש בידנו כמאמנים משובחים את כל הכלים להצליח ובגדול כבעלי עסק של אימון.

מה נאחל לעצמנו לשנה החדשה?

wine, glass, red
Image from Pixabay via Clker-Free-Vector-Images

נאחל שבעוד שנה מהיום נוכל להכריז כל אחת ואחד על עצמנו כי אנו בעלי עסק מצליח ומשגשג לאימון וכי הגשמנו זאת ובהצלחה רבה .

שנה טובה ,

שלכם אפי גבע סמנכ"ל קואצר סקסס.

Check Also

הסנדלר הולך יחף

האם גם למאמנים יש פרדיגמות ואיך זה קשור לסנדלר שהולך יחף

מסכימים שיש לכם את כל הכלים והמיומנויות המקצועיות? ברור שכן. מכירים ופועלים ע"פ הקוד האתי? בוודאי. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *