אסטרטגית ההצלחה של דיסני ואיך זה יכול לעזור לך כמאמן

האם חשוב לכם לקבל החלטות נכונות?האסטרטגיה של דיסני

האם חשוב לכם שמה שהחלטתם באמת יתבצע?

אחרי שתקראו עד הסוף, תבינו איך לעשות תהליך קבלת החלטות נכון כך שגם תגיעו לתוצאות אמיתיות.

אנחנו נדבר על סודות ההצלחה של דיסני בעיניים של חוקרי NLP  וזה ייתן לנו להבין מה הוא עשה בדיוק ואיך זה משפיע על האימפריה שלו עד היום.

נהפוך את סודות ההצלחה האלו גם לכלים שאתם יכולים להשתמש בהם ביומיום.

איך אני מקבלת החלטות וזה לא קשור לסרטי וולט דיסני

כמו כל אחד מכם, עמיתי המאמנים, גם אני ראיתי סרטים מצוירים בתור ילדה קטנה. דרך הסרטים האלו למדנו על ערכים חברתיים שונים שכל הורה רוצה להקנות לילדים שלו, ולפעמים גם ערכים כאלו שעדיף שילדים לא ילמדו.

מעולם לא חשבתי על דיסני כמקור לחשיבה עסקית חוץ מאשר להסתכל על האימפריה הגדולה שבנה.

זה השתנה כאשר חבר שאל אותי איך אני מקבלת החלטות ואיך אני פועלת לקידום ההחלטות שלי?

אף פעם לא חשבתי על דרך קבלת ההחלטות ואיך אני פועלת לקידומם. אני מחליטה ועושה –  זה פשוט, לא?

בדרך כלל אנשים מקבלים החלטות ופועלים לקדם אותן. למרות זאת לא כולם מגשימים את החלומות שלהם והשאלה היא למה? איפה קיים האתגר שצריכים להתגבר עליו.

ואז אותו חבר סיפר לי על דיסני ואיך הוא כל כך הצליח?

הוא גילה לי מה היה סודו של דיסני.

בעקבות זאת החלטתי לחקור את הסוד לעומק וגם לשתף את הידע הזה איתכם.

לוולט דיסני היו כמה מצבי התנהגות

חוקרי  NLP  בחנו את דרך התנהגותו של וולד דיסני וגילו כי ישנם למעשה 3 וולט שונים:

  • החולם
  • המציאותי
  • המבקר

שלושת החלקים האלו כולם הכרחיים להפוך חלום למציאות. אנשים שהכירו את וולט דיסני אמרו כי אף פעם הם לא ידעו מי יגיע לפגישה החולם , המציאותי או המבקר.

בעקבות מחקר זה נולדה האסטרטגיה העסקית שנקראת האסטרטגיה של וולט דיסני.

מה היה הסוד הראשון  של וולט דיסני שהוביל אותו להצלחה ?

הסוד הראשון של וולט היה להפריד בין הדמויות:

החולם

זה מצב של התנהגות כמעט היפנוטית. להיות במקום שהכול אפשרי,  ללא עכבות וללא פחדים. להיות עמוק בתוך התהליך. להיות בתוך החלום שלנו ולא לתת לאף אחד להפריע לחלום.

תהליך זה יכול לקחת מספר שעות או ימים. מה שנשיג בתהליך הזה הוא שנקבל תמונה ברורה ומפורטת של המטרות שלנו.

כאן אנחנו המאמנים הבמאים, המפיקים השחקנים הראשיים של הסרט. אנו לא נותנים לאף אחד להפריע לנו להיות ולחיות את הסרט שלנו. כל זה קורה בראש שלנו וזו ההתחלה.

המציאותי

המטרה של המציאותי היא לברר איך ניתן להגשים את החלום שלנו.  

כדי לברר שהכול ניתן לביצוע, נחלק את התמונה הגדולה לחלקים קטנים שכל חלק נישאל "איך אפשר לבצע"?

ההתמקדות ב"איך" לעשות, יוצרת עבורנו את אבני הדרך. היא יוצרת עבורנו תכנית פעולה ואת המסגרת. כך שניתן לבצע את מה שצריך להגשמת החלום ללא מאמץ וקושי מיותרים.

בשלב זה אנו עושים הכול על מנת לברר איך ניתן לעשות ולהפוך את החלום שלנו למציאות. אנחנו לא נותנים לביקורת הפנימית שלנו להרים ראש. לא שואלים למה.  רק איך אפשר לפתח את הרעיונות ואיך אפשר למצוא דרכים לקידום החלומות שלנו.

המבקר

המטרה של המבקר היא להסתכל על הכול מלמעלה, מגובה לווין. החוכמה היא להיות שם ללא מעורבות רגשית. לתת ביקורת ממקום של ביקורת בונה ולא ביקורת הורסת.

זה ניתוח הגיוני לחלוטין על מנת למצוא בעיות אפשריות בדרך. המבקר תפקידו לתת לנו הגנה מפני הפחדים והכישלונות שלנו.

אם אנו יודעים כי יש מבקר שמסתכל עלינו, אנחנו יכולים לבצע את התהליך ברגיעה ולפעול ביחד למען המטרה המשותפת.

בפועל אנחנו משלבים יותר מדמות אחת וזה קטלני

גם אצלנו המאמניםאצל כולנו יש את 3 הדמויות האלו: החולם, המציאותי והמבקר.

לכל אחת מהדמויות הללו  צריך לתת את הזמן שלה ולסיים את התהליך בכל שלב עד הסוף.

היופי הוא שתהליך זה  הינו תהליך שניתן ללמוד אותו ולשכלל אותו.

אלו שנמצאים רק בדמות אחת הם לא רלבנטיים מכיוון שבמציאות אף פעם לא יהיה להם עסק משלהם. 

השילובים יכולים להפוך את התהליך לקטלני:

החולם +מבקר = שילוב קטלני

לא יכול לצאת מזה כלום ובטח לא משהוא טוב או אפשרות להגשים חלום. אי אפשר להתחיל שום תהליך כי יש התנגדות בין החולם למבקר כל הזמן.

כמה אנשים מוכשרים אתם מכירים שנמצאים במצב זה?. יש להם רעיונות טובים, אבל מיד עולה המבקר וקוטל אותם. יש חלום ומיד הקוטל מושך אותו למטה כמו כוח הכבידה של כדור הארץ.

החולם + המציאותי = יכול לתת תוצאות  

שילוב זה יכול לתת תוצאות, אבל התוצאות לא יכולות להיות טובות כמו שהן אמורות להיות. זה כמו זבוב שמתנגש בחלון זכוכית ולא יכול לצאת החוצה. אם היה מסתכל עשרה סנטימטר ליד היה רואה שהחלון פתוח. הוא לא מבין שצריך גם לבחון את הדברים ולראות האם יש דרכי פעולה אחרות.

המציאותי + המבקר = עשייה ללא נשמה

לשילוב כזה קשה להתקיים כי אין כל רצון להגשים משהו. זאת סתם עשייה ללא מטרה שבה גם מחפשים כל הזמן לקטול ולראות מה לא בסדר. בדרך הזאת עדיף לא לעשות כלום כי אז אין גם ביקורת. עסקים כאלה יכולים להתקיים אבל הם בינוניים. אין להם את הדחף והאנרגיה להתמיד ולהצליח.

הבעלים של כאלה עסקים מחפשים את הנשמה שלהם מחוץ לעסק.

הסוד האמיתי  של וולט דיסני שהוביל אותו להצלחה

אבל לוולט דיסני היה סוד נוסף שהפך את הדמויות האלו לאסטרטגיה מנצחת: שימוש בשלושת הדמויות ובסדר הנכון.

חייבים להתחיל בדמות החולם כי היא זאת שמאפשרת לכם לצמוח ולגדול ולחלום את החלומות האמיתיים שלכם. הדמות שזאת היא שהביאה מאמנים ללכת ולהיות מאמנים כדי לעזור להרבה אנשים.

המבקר יכול לבוא רק אחרי שהמציאותי ולתת ביקורת על העשייה בפועל. אם המבקר ייתן ביקורת על החלום הוא יהרוג לכם כל חלום עוד לפני שהתחלתם.

לכן, אחרי החולם צריך להגיע המציאותי. המציאותי הוא זה שבוחן את כל הדרכים לעשייה. המציאותי שואל את עצמו איך לבצע. והוא זה שהולך לבצע את העבודה בפועל.

רק אחרי שברור לנו דרך המציאותי מה אנחנו הולכים לעשות ואיך מגיע תורו של המבקר שייתן לנו חוות דעת.

התהליך הזה של חולם -> מציאותי -> מבקר הוא תהליך שחוזר על עצמו שוב ושוב ורק בסדר הזה.

כל שינוי בסדר יגרום לשיבוש בתהליך קבלת ההחלטות.

וולט דיסני יכול להיות ההשראה לפריצת הדרך שלכם כמאמנים

הצלחה בקבלת החלטות גם ברמת העסקית וגם ברמה האישית היא שילוב נכון של שלושת הדמויות ובסדר הנכון.

ביחד הן ייתנו לך דיאלוג ודיבור ביניהן. הן יכולות ליצור הרמוניה. הן יכולות לתת לך כוח על מנת ליצור ולהגשים כל חלום ורצון.

אז אתם יכולים להיכנס לראש של וולט דיסני?

שלכם

יוספה דגן

Check Also

נטוורקינג ושיחה אפקטיבית

תקשורת אישית אפקטיבית כדי להשיג יותר לקוחות

האם ברור לנו שיש קשר ישיר בין ההצלחה העסקית לבין היכולת ליצור קשר עם אנשים? …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *