מה בין חזון המתאמן לחזון העסקי שלי כמאמן

אנחנו בוודאי יודעים לסייע למתאמן להגדיר ולממש את חזונו ולהפכו למציאות. חזון של מאמן

כמאמנים אנו מסייעים למתאמנים  לתרגם את החזון למטרות, יעדים וליצור עמם תכנית פעולה מפורטת.

שאלות לברור עצמי

אך האם אנחנו יודעים לעשות זאת גם בכל הקשור לעסק האימון שלנו ?

האם אנו בבחינת נאה דורשים ונאה מקיימים בקידום החזון העסקי שלנו?

לאחר שתקראו את המאמר עד סופו תרכשו את התובנות שיניעו אתכם לפעולה ותהפכו ממאמנים מקצועיים גם לבעלי עסק משגשג לאימון.

כולנו פגשנו בעת לימודי האימון את תמונת העתיד המיטבי המרגשת, עתירת החושים ויצרנו את החזון, אך מי מאתנו ראה אז לנגד עיניו גם את  התמונה ובה היבטים עסקיים וכלכליים של עסק האימון ?

אני והמתאמן

יש בארגז הכלים שלנו ובמיומנויות האימונית שלנו להתוות את הדרך למתאמנים, אנו מאתגרים אותם ליצור את אותה תמונת עתיד עתירה בפרטים, להצהיר את הצהרת החזון המרגשת ולהמשיך כל הדרך במסע להגשמתם.

תמונת ראי לי כמאמן

מי מאתנו זוכר את החזון שלו כמאמן שנכתב בעת לימודיו? את ההתרגשות שבעצם כתיבתו ואת הצהרת המחויבות למימושו ?מי בחן אותו והגשים אותו כהלכתו ? מי עדכן את החזון בשנים האחרונות ? מי נתן דגש גם לכתיבת תכנית עסקית מפורטת אותה בוחן כל העת ?

בואו נביט במראה ונענה על השאלות הללו ,יש להניח שחלקנו ואולי מרביתנו עשויים להיות נבוכים מהפער שבין השימוש במיומנויות האימון עם המתאמנים לבין השימוש המועט בכל הנוגע לעסק שלנו.

גזרת גורל

האם זו גזרת גורל ? בוודאי שלא.

מה ניתן לעשות ?

פשוט לעשות כאן ועכשיו,

ראשית הבה נבחן מה יש בו בעסק שלנו, מה מייחד אותי ?מה מבדל אותי ? מהן תשומות הזמן שאני מקדיש לאימון כמאמן ומהן התשומות שאני מקדיש לכל השאר ?

ומה עוד נדרש ממני?

כל השאר הם למעשה כל המרכיבים להם נדרש בעל עסק באשר הוא, שיווק, מכירות, פרסום, כתיבת מאמרים, ניוזלטרים, פוסטים, יחסי ציבור, שיתופי פעולה, רשתות חברתיות, ניהול זמן, מנהלות, כספים, אחזקת הקליניקה, יועץ מס… ועוד….

ברי לנו שתכנית הפעולה של המתאמן תכלול ככל שמדובר באימון עסקי את כל המרכיבים הללו שאם לא כך אינה שלמה,

יוצא איפוא שמה שנכון וראוי למתאמן נכון לפחות באותה מידה לעסק שלנו,

לאן מובילות כל התובנות הללו?

ראש וראשון החזון שלנו שנכתב אי שם בעבר, הבה ננער ממנו את האבק, נדייק אותו, נראה את תמונת העתיד, נזור את מטרות העל והיעדים.

ומה עכשיו ?

בואו נצא לדרך, בנושא האימון אנו מומחי התוכן ועדיין נכון שנבנה את המסגרת העסקית של מספר המתאמנים שאני מתחייב לעצמי לאמן בשנה הקרובה.

ומה עם מיקור חוץ?

מאחר ורובנו איננו בקיא ברזי המדיה הדיגיטלית, השיווק, המכירות והפרסום, הבה נמפה את מומחי התוכן כמיקור חוץ,

את מסגרת התקציב נבנה עם יועץ המס או רואה החשבון.

הנה לנו מסגרת של תכנית פעולה המכילה גם תכנית עסקית שהיא חלק בלתי נפרד ממנה.

מהו הצעד הבא ?

מכאן כבר הכול יותר קל, הנעה לפעולה, מכירים? בוודאי.

בנקודת הזמן הזו אנו כבר לגמרי בבחינת רול מודל למתאמן שלנו, אנו אותנטיים וגם מקיימים את המשפט ,.."נאה דורש נאה מקיים"….

ועוד משפט אחרון

למדנו ואנו משננים למתאמנים שלנו את משמעותו, חשיבותו ומקומו של החזון בחיים שלהם, אשר על כן ראוי שיהיה נוכח לא פחות בחיים שלנו בכלל זה בעסק האימון שלנו ונצא כמי שמשלבים מקצועיות הן כמאמנים והן כבעלי עסק לאימון משגשג ומגשים.

בהצלחה,

שלכם, אפי גבע

סמנכ"ל פיתוח והדרכה – קואצ'ר סקסס ישראל 

Check Also

נטוורקינג ושיחה אפקטיבית

תקשורת אישית אפקטיבית כדי להשיג יותר לקוחות

האם ברור לנו שיש קשר ישיר בין ההצלחה העסקית לבין היכולת ליצור קשר עם אנשים? …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *