ניהול הזמן של המאמן – המדד החשוב לניהול עסק האימון

ניהול זמן למאמניםהאם קרה גם לכם שפתחתם שבוע או בוקר, בלי שאתם יודעים בדיוק מה אתם הולכים לעשות כדי לקדם את העסק?

האם גם אתם לא בטוחים בקשר שבין ניהול-זמן ואפקטיביות ניהול העסק שלכם?

כשתסיימו לקרוא המאמר תוכלו להבין טוב יותר את הקשר שבין הדברים ואיך לעשות את ניהול הזמן למנוף לפיתוח העסק שלכם.

מה זה בעצם ניהול זמן?

הרי גם אתם, המאמנים, מלמדים את הלקוחות שעל מנת לעמוד ביעדים שלהם, עליהם לעמוד בלוח זמנים ולדעת לנהל זמן.

כולנו מנהלים את הזמן כל העת, רק שלעתים אנחנו נותנים לזמן לנהל אותנו, במקום שאנו ננהל אותו.

נהול זמן משמעותו לחלק את הזמן בהתאם לסדר העדיפות שאנו קובעים, לבצע משימות בזמן שאנו מניחים שהוא הנכון לביצוע, ולתכנן את הזמן לפי העדיפות וההתאמה לנו.

דוגמאות לחלוקת זמן

נאמר שאנו מחליטים על משימות שונות במסגרת עבודה שלנו כמאמנים.

1.      לאמן-לקבל לקוחות ולאמן אותם

2.      לשווק -לפעול לשווק בדרכים שונות את העסק שלנו

3.      מנהלה וכספים-עלינו לנהל את העסק כולל לטפל במינהלה כמו הוצאת חשבוניות, תשלומים וכיו"ב

כל משימה מתחלקת גם היא לחלקים שונים. כך לדוגמא השיווק מכיל בתוכו: הקמת מערכת דיוור, משלוח מיילים, פרסום, תוכן שיווקי (הופעות , מאמרים) ועוד.

כיצד נחלק את הזמן?

מטרת ניהול הזמן להיות יעילים . לכן חלוקת הזמן צריכה להיות מבוססת על חשיבה של מה שנכון לעסק שלנו בשלב זה, כמה זמן ועבודה יש להקדיש לכך והעיתוי של הזמן אמור להיות הגיוני.

לדוגמא, אם אנו מחליטים שאנו רוצים לכתוב תוכן או לבצע עבודות מינהלה, אין זה הגיוני שנבצע עבודות אלו בשעות שהן מתאימות לקבלת לקוחות או לשיחות עם ארגונים ולקוחות פוטנציאלים.

פרופורציית חלוקת הזמן

עלינו להחליט מראש, איזה חלק בערך, נקדיש לנושא. אני לדוגמא החלטתי שכחמישים אחוז מהזמן אקדיש לשיווק.

בהתאם לכך אני מנהל את לוח זמנים שלי.

בהחלט יתכן שהפרופורציות של חלוקת הזמן ישתנו במהלך השנה לפי מצב העסק. חשוב שאנו נהיה עם היד על השיבר ונחליט בצורה מושכלת על ניהול הזמן.

האתגר שלנו הוא לא להיסחף אחרי דברים "בוערים" ולנהל את הזמן תוך שיקול דעת.

כשאנו בשלבי הקמת העסק, הרי ברור שעלינו להקדיש יותר זמן לתשתיות, דהיינו מנהלה , רשימות, מיתוג, פרסום, יצירת שת"פים ועוד.

כשהעסק רץ עלינו להקפיד על המינון, כשאפילו לוח השנה מכתיב לנו שינויים והתאמות.

לדוגמא, עונת החגים מתאימה לכתיבה ותשתית .

סוג הלקוחות שאנו פועלים  או מכוונים אליהם גם הוא קובע התייחסות בניהול זמן .

אם אנו פועלים עם מנהלים בארגונים  ובתוך הארגון הגיו  שנפעל אימונית בשעות הבודה של הבוקר .לעומת זאת אם אנו מאמנים שכירים עצמאית שלא במסגרת העבודה הרי הגיוני שהאימון יתקיים בערב .

בהתאם לכך כל תכנית הלו"ז שלנו תשתנה.

חשוב שנזכור, ניהול הזמן משקף בצורה אותנטית את התייחסותנו לעסק האימון. האם זה אם אכן  עסק או תחביב?

כאשר נקבע זמן בדרך מקצועית, גם העסק יהיה לעסק מקצועי והתשואה ממנו תהיה בהתאם.

אני זוכר תקופות ארוכות, כשטרם הבנתי מה זה בדיוק עסק, שבזבזתי שעות וימים בדרך מאד לא יעילה, בלי להגדיר לעצמי בדיוק, מה אני רוצה להשיג ואיך.

אנו רוצים למנוע מצב דומה למאמנים ולסייע להביא לקיצור תקופת ההתלמדות, מה שיעלה את העסק מה שיותר מהר על פסים של רווחיות.

אתם כמאמנים מחויבים לעצמכם ולעסק שלכם לנהל את הזמן בצורה יעילה ולהבין את הסוגיות העיקריות בניהול זמן, אתגרים, סיכויים, קשיים ועקרונות פעולה.

התיחסות לזמן כמשאב החשוב ביותר שלנו יקדם אותנו בצורה מהירה להצלחה.

שלכם 

יאיר גלאור

מנכ"ל קואצ'ר סאקסס

מנכ"ל מידע כחול לבן

 

Check Also

נטוורקינג ושיחה אפקטיבית

תקשורת אישית אפקטיבית כדי להשיג יותר לקוחות

האם ברור לנו שיש קשר ישיר בין ההצלחה העסקית לבין היכולת ליצור קשר עם אנשים? …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *