הבעיה השכיחה ביותר בקרב מאמנים , גם המוכשרים ביותר הינה ה"מכירה " והשיווק ויצירת ערך בעל משמעות כלכלית למאמן כבעל עסק-להיות למותג ואוטוריטה בעלי ערך רב שימשכו קהל.
על מנת להיות ל"מותג" יש להבין תחילה מה משמעות המותג.
מהות המותג מורכבת מכמה רכיבים שהשילוב ביניהם עושה את הערך:
- בידול וייחודיות – על השירות או המוצר הממותג להיות מבודל ממוצרים אחרים, ראשון מסוגו, ייחודי בחלק מסויים מהחוויה שלו בעיני הלקוח – דהיינו אפילו באריזה שלו, בתקשור שלו, בחלק מרכיב חיצוני או תכני -כל רכיב שייתן את התחושה שיש כאן משהו שונה.
- תקשורת- המותג אמור לתקשר עם הלקוחות -בשירות מומחה כמו של מאמן , יש לפתח תקשורת מתמשכת, המייצרת אמון ואמינות, תחושת קהילה , תקשורת המכילה אפשרות להרגיש את הייחודיות, המומחיות ביצירת תוכן שיווקי , כמו "טיפים" , בונוסים , מאמרים ועד לספר דיגיטלי .

בשילוב שבין שני הרכיבים שהוזכרו בהקשר של אימון על המאמן להיות ממוקד בתחום אחד בו עליו לפתח מומחיות ולתקשרה -למשל מומחה לבני נוער או אפילו למגזר מסויים כמו בני נוער הסובלים מהפרעות קשב או תופעות אחרות. באותה מידה אפשר לפתח התמחות באמון הרזיה בשיטת שילוב שבין שני רכיבי מזון ייחודים וכך הלאה .
כ"כ המאמן יכול לפתח מודל עבודה ייחודי בכל היבט-מההבטים של המפגשים (פיסיים או וירטואלים), תיעוד ובקרה וכל היבט אחר.
התקשורת מהווה מרכיב חשוב לא רק בין המאמן ללקוחות אלא גם בתחומי תוכן שיווקי ויחצ"ני (ומאמנים רבים לא אוהבים את המילה).
פעילות זו מחייבת להופיע גם בכלי התקשורת וכן להיחשף בפעילות בארגונים בה יש לקוחות פוטנציאלים רבים והדים רבים לפעילות. לקיים ערוצי תקשורת קבועים בפייסבוק, אימיילים , להעלות מאמרים ועוד .
יצירת המותג-אוטוריטה כוללת יצירת תודעה של ערך רב של המאמן בעל המקצוע בעיני הקהל , מה שמאפשר הן למכור יותר פעילות, והן לנקוב במחירים גבוהים יותר עבור השרות.
מה שאולי החשוב ביותר היא ההחלטה לעשות את הצעד הראשון של יציאה מאזור הנוחות לאזורי ה"חשיפה " ולהמשיך את המסע שמניב את התוצאות .
בהצלחה !
יאיר גלאור
מנכ"ל Coacher success
מנכ"ל מידע כחול לבן, יועץ למיתוג אסטרטגי,