המסע האישי שלי ממאמן לבעל עסק של אימון

האם כאשר סיימתם את לימודי האימון האמנתם שאתם כבר יודעים את כל המיומנויות האימוניות?אפי גבע

האם חשבתם שמפה הכל יתחיל לרוץ והמתאמנים יתחילו לרוץ אחריכם?

האם גם לכם זה לא בדיוק עבד ככה?

אני רוצה לספר לכם על המציאות שנתקלתי בה – זה פשוט עובד אחרת , או נכון יותר לא ממש עובד. אספר לכם מה אני עשיתי על מנת לשנות את המציאות ולצאת לדרך כבעל עסק של אימון עם כל האתגרים הכרוכים בכך.

אספר לכם על הדרך הארוכה, המאתגרת עם העליות והמורדות אך בסופה תראו שזו הדרך הנכונה להפוך אימון לעסק מצליח ומניב ששכרו בצידו.

מחשבות ותפיסות של מאמן בעשר השנים הראשונות

יצאתי לדרך כשאני מלא באנרגיות ושש אלי אימון. התמקדתי בעיקר בהפעלת הקשרים שלי. אימצתי את שיטת "החבר מביא חבר" בתפיסה שהיא "אם כל השיטות" והיא השיטה המנצחת. כל מה שחשבתי עליו היה לעמוד בעקרונות האתיקה המקצועית. הייתי גאה מאד באימונים הראשונים ובזה שגם אני מאמן במגרש של הגדולים.

משהו לא ממש עבד על פי התכניות הידועות וה"שיטה" המנצחת.  העסק לא היה יציב והתמורה הייתה נמוכה.

תוך כדי כך עלו לי השאלות והספקות, וכמובן שהתייעצתי עם עמיתיי המאמנים האחרים. הבנתי שגם אצל האחרים, המתאמנים לא מגיעים בהמוניהם.

כל המאמנים הגיעו מאותה דיסציפלינה והתוצאות של ההתייעצות כמובן היו ברורות. כל ניסיון  של מישהו להציע להתמקד בשיווק נדחו על הסף וכל ניסיון לחשוב אחרת נקטל באותו באיבו. כל זה עדיין לא הדליק נורות אדומות ואף אחד מאיתנו לא הבין מה קורה ומה צריך לעשות.

אנחנו שבויים בפרדיגמה של המאמן

כולנו מכירים את המושג פרדיגמה ומשתמשים בו באימון שלנו?

אנחנו יודעים כי שבירת פרדיגמות היא שלב לפריצת דרך.

אבל אני נכשלתי בהבנת הפרדיגמות שלי כמאמן.

בשבילי שיווק הייתה מילה גסה. מכירות זאת זילות של האתיקה כמאמן ואוי למי שינסה למכור את עצמו.

רשתות חברתיות כמו פייסבוק היו פשוט לא רלבנטיות הוא אמצעי לא אתי להתחבר למתאמנים.

וכמובן שהפרדיגמות האלו היו משותפות לי ולכל העמיתים שלי. בכל מפגש הייתה הסכמה רחבה שמאמן לא צריך לעסוק בשיווק, מכירות או פרסום. הדבר היחיד שחשוב הוא מקצועיות באימון וזה הדבר היחיד שיביא מתאמנים (אוי למי שהיה קורא להם לקוחות).

העסק עובד, לפחות כך חשבתי, אז למה צריך לשנות

המתאמנים הגיעו ובכמות יפה ועונה על הציפיות. יצרתי שיתופי פעולה טובים כולל הפניות הדדיות וחשבתי שהעסק עובד.

אבל, כל העת, היו עליות וירידות במספר המתאמנים. העסק לא היה ממש יציב, אבל כאשר הייתה תקופה של עלייה כמובן שנרגעתי שהכל בסדר.

היו עמיתים שניסו דברים אחרים. היו בודדים שבנו אתרי אינטרנט, כתבו מאמרים וניסו לקדם את העסק שלכם, אבל זה לא ממש עבד להם. ולכן התחושה הייתה שאין דרך אחרת ומה שאנחנו עושים זה בסדר גמור. רק מעטים שיתפו שפיצחו את השיטה ושהם בדרך הנכונה וגם אצלם לא בדיוק היו ברור מה הם עשו שונה.

מה גרם לי להתחיל לחשוב כבעל עסק של אימון

לפני כשנתיים "נפל האסימון". מצאתי עצמי בסביבת אנשים מעולמות תוכן אחרים: מיתוג, שיווק, כספים ומכירות.

שוחחנו הרבה על האימון ועל האימון כעסק ועלו הרבה שאלות. לי כמאמן ותיק התשובות היו ברורות אבל לפתע מצאתי את עצמי עונה תשובות שלא לגמרי משכנעות גם אותי.

שיהיה לכם ברור, שלא נכנעתי בקלות. התעקשתי על הדרך הישנה והמוכרת ולא הסכמתי קבל תפיסות אחרות.

לאט, לאט, הבנתי שמשהו בהתנהלות של עסק האימון שלי לא תקין. הבנתי שאני שבוי בתפיסות שאולי הן לא נכונות.

לפתע הבנתי שההתמקצעות המקצועית שאני כל כך מאמין בה אינה חזות הכל, ולא זה מה שיביא לי הצלחה בעסק.

לצאת מאיזור הנוחות לעולם מתקדם ולא מוכר

הבנתי שאני צריך לצאת מאיזור הנוחות שלי וללמוד דרכים חדשות.

קלטתי שהמעטים שיצאו מאותו איזור נוחות ובחרו לצאת לעולם המתקדם הפיקו ערך אמתי משלל הכלים שנמצאים בו.

התחלתי ללמוד על הכלים שהמדיה מעניקה.

למדתי שהאינטרנט הוא עולם ללא גבולות.

התחלתי ליישם את הכלים כדוגמת אתר אינטרנט, דף עסקי בפייסבוק, מאמרים וזו הייתה למעשה פריצת הדרך האמתית.

נפתחתי ללמוד להשתמש בעולמות תוכן שפתאום נראו ידידותיים , לגיטימיים ומעל הכל מעניקים תוצאות אפקטיביות. תוך כדי כך הבנתי שנדרשת השקעה רצינית, הכוללת כתיבה מרובה, חשיפה ובעיקר הרבה סבלנות והרבה מאד התמדה.

הסרתי במהלך הדרך הרבה פחדים וחששות הכרוכים בחשיפה אישית ועסקית.

עשיתי טעויות אבל למדתי מכל הטעויות שעשיתי. אף טעות שעשיתי היא לא כזאת שהייתה יכולה להפוך לאסון.

אם היו מספרים לי רק לפני כחצי שנה שאעלה סרטונים בשידור חי בפייסבוק בלי לחשוש הייתי מטיל בכך ספק – אני ? סרטונים בשידור חי ? נו באמת…

מהרגע שנפתחים השינוי הוא תהליך מתמיד ומתעצם

היום אני מודע לכך שההשקעה הנדרשת בעסק של אימון היא מתמדת ודורשת למידה, התנסות וגם אומץ.

הלמידה היא רבה גם בתחומים שזרים לכאורה למקצוע כשיווק, מכירות וכספים אבל מחוייבים כדי לחשוב ולהתנהג כבעלי עסק.

העסק שלי נמצא היום בצמיחה והרבה יותר יציב מאשר בעבר.

הסיפוק רב ואני שמח לשתף על מה שאני עברתי.

אני יודע שהיציאה שלי מאזור הנוחות, ניפוץ הפרדיגמות המעכבות, פריצת הדרך ובעיקר עבודה קשה הם המפתח להפיכתי ממאמן לבעל עסק.

כל מי שיבחר לצעוד בדרך כזו, בה שמים את העסק במרכז, מכיוון שבלי עסק גם לא תהיו מאמנים,  יזכה באותו תגמול והפיכתו לבעל עסק משגשג לאימון.

אם אני עשיתי זאת גם כל מאמן מוכשר יכול לעשות את זה.

בהצלחה רבה!

שלכם, באהבה,

אפי גבע

 

Check Also

הסנדלר הולך יחף

האם גם למאמנים יש פרדיגמות ואיך זה קשור לסנדלר שהולך יחף

מסכימים שיש לכם את כל הכלים והמיומנויות המקצועיות? ברור שכן. מכירים ופועלים ע"פ הקוד האתי? בוודאי. …

3 comments

  1. שלום אפי
    יופי של אתר
    האם אתה מעוניין ב"תרומות" של כותבם נוספים? אם כן, אשמח לתרום מפרי עטי. בכל מקרה אשמח להכיר, יישר כוח
    כל טוב
    נחום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *