האם העסק מנהל אותך או אתה את העסק?

הרבה פעמים אני פוגשת מאמנים או יועצים שהם לא מבינים שהם צריכים לנהל העסק , הם רואים את עצמם כבעלי

עסק של מאמן
Image from Pixabay via geralt

מקצוע ולא בעלי עסק.

מה ההבדל ולמה זה חשוב?

ההבדל זה האם אנו מנהלים את העסק או העסק מנהל אותנו.

כאשר אנו מנהלים עסק , אנו צריכים לבחון הרבה נושאים ולתפקד במספר גדול של תפקידים , שלא תמיד יש לנו את הידע או שלא הוכשרנו למלא את התפקידים האלו.

למשל , כמי שלמדו את מקצוע האימון, השקעתם בלימודים התמקצעתם במקצוע שלכם , כי ראיתם בזה את היעוד שלכם. אתם משקיעים את כל הרגשות ואת כל האינטואיציה שלכם במקצוע.

אבל כדי לנהל עסק אין מקום לרגש ואינטואיציה , כדי לנהל עסק צריך ידע ניהולי שיווקי מכירתי שלא נלמד בצורה מסודרת בבתי הספר לאימון.

אצל בעלי עסקים קטנים יש תפקידים שהם לא אוהבים או שלא חשבו שיש להם צורך לבצע, כמו שיווק או מכירות, "אני מאמן ולא איש מכירות" , "אני לא אוהב למכור את עצמי", אלו משפטים ששמעתי הרבה פעמים.

אז ,מי שלא אוהב למכור ולשווק את עצמו, לא יכול להיות עצמאי, שיתכבד ויהיה שכיר, כך הוא יתעסק עם מה שהוא אוהב לעשות ולא במכירות ובשיווק.

מי שרוצה לנהל עסק ,חשוב להבין כי מנהל שמגיע לעסק לומד את הניהול באופן הדרגתי.

בעל עסק שפותח עסק חייב להיות מנהל באופן מיידי – אין לו זמן למידה.  בעל עסק צריך לקחת אחריות ניהולית בצורה רחבה על העסק, על עצמו, על הזמן, על האפקטיביות, על השיווק, על המכירות , על תזרים המזומנים, על הניהול וגם על העובדים.

זה לא תהליך קל או פשוט , זה תהליך מרתק, תהליך של גדילה מתמדת של בגרות והתגברות על אתגרים. תהליך של לקיחת אחריות , תהליך של קבלת החלטות אני בוחר או בוחרת להיות מצליחן או מצליחנית.

להיות בעל מקצוע זה 15%  מהעסק שאר ה-85% זה איך לנהל את העסק, איך לשווק אותו , איך למכור, איך לנהל עובדים, איך לנהל זמן ועוד.

תתעודדו , את כל זה ניתן ללמוד.

אם יש רצון יש דרך, אז יש לכם רצון איך ללמוד לנהל עסק?

יש לנו דרך.

יוספה דגן

מנכ"לית

עסקים פלוס

אם יש רצון יש דרך

Check Also

אפי גבע

המסע האישי שלי ממאמן לבעל עסק של אימון

האם כאשר סיימתם את לימודי האימון האמנתם שאתם כבר יודעים את כל המיומנויות האימוניות? האם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *