הגמישות המחשבתית כמפתח להצלחת המאמן

מאמנים רבים(ורוב המאמנים בישראל) תופסים עדיין את האימון כאימון המסורתי של  אחד על אחד .

חדשנות בתקשורת לאימון
Image from Pixabay via PublicDomainPictures

נכון ששיטת האחד על אחד -האימון האישי פנים אל פנים יש בה משום הדרך המיטבית למאמן "להרגיש " את המתאמן, לשדר לו בדרך ישירה ובלתי אמצעית ולהפעילו .

יחד עם זאת , האימון האישי בשיטת האחד על אחד במפגשים פיסיים של המאמן והמתאמן מגבילים מאד הן את המאמן והן את המתאמן, מחייבים לפנות זמן רב הרבה יותר ומקשים על הכול לקיום מפגשים מסיבות לוגיסטיות כמו מרחק בין מאמן ומתאמן.

לאיפיון המתאמן יש גם משקל בבחירת סוג האימון. מתאמנים מבוגרים שאינם שולטים וחיים בעולם התקשורת הטכנולוגית , מרגישים עדיין  מחויבים כמעט למפגש אישי ופיסי , שבלעדיו האימון  אינו מספיק "אמיתי".

יש גם מאמנים מהדור הוותיק יותר שחשים גם הם תחושות דומות -שמפגש שאינו פנים אל פנים אינו מאפשר להם למצות את המאמן שבהם.

בימינו , כאשר דרכי התקשורת החדשות כובשות למעשה את העולם, כאשר כל אדם בעולם המערבי , ובמיוחד בארצנו אלופת הסלולר והאינטרנט, מחזיק יותר ממכשיר סלולר וגולש חלק אדיר מזמנו (ולא על הגלים אלא באינטרנט), יש הרבה יותר אפשרויות למאמן לקיים אימונים באמצעים כמו טלפון או אינטרנט.

זאת ועוד, דווקא בימינו כאשר המוני צעירים ניצבים בצמתי חיים שונים כמו מייד עם שחרורם משירות צבאי, בנסיעה לטיול הגדול , וכשאותם צעירים נולדו לתוך עולם של תקשורת מיידית ומרחוק, הרי יש יתרון למאמן המסגל עצמו לעולם זה ומתחבר אליו.

יכולתו של מאמן לפתח גמישות מחשבתית ולקיים אימונים באמצעות ערוצי התקשורת החדשים, תיפתח בפניו קהלי יעד חדשים שלא היו מגיעים אליו.

ההסתגלות לעולם החדש גם מהווה מרכיב שיווקי חשוב  שכן הוא מודיע לכל המתאמנים "אני כאן-גם אני התקדמתי". מאמן כזה יכול להציג עצמו כמי שעשה בעצמו את השינוי ובכך להוות דוגמא למתאמנים , גם אם הוא מבוגר יחסית ושייך לדור  הוותיק, הרי יכולתו לעבור דור קדימה מהווה מושא להערכה .

גמישות חשיבתית נדרשת למאמן כאמור ביכולת התקשורת שלו עם המתאמנים, מכך גם נגזרת שיטת אימון אחרת שיש ללמוד להשתמש בה ,אך הגמישות מהווה  כלי הכרחי במה שכל מאמן נבחן בו-היכולת ללמוד ולהתחדש בעצמו .

ההתחדשות, כפי שאמרנו, ממצבת את המאמן ברמה גבוהה יותר בעיני הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים,ומעצימה אותו גם פנימית בדרך להתפתח בכלל תחומי פעילותו כמאמן שהוא בעל עסק ולהצליח בכך.

Check Also

אפי גבע

המסע האישי שלי ממאמן לבעל עסק של אימון

האם כאשר סיימתם את לימודי האימון האמנתם שאתם כבר יודעים את כל המיומנויות האימוניות? האם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *