האם ברור לנו שיש קשר ישיר בין ההצלחה העסקית לבין היכולת ליצור קשר עם אנשים?
האם קרה לכם, כמו לי, שלא תמיד ידעתי איך להתחיל שיחה עם אנשים שאני לא מכיר?
והשלב הבא הוא שלאחר התחלת השיחה, לא תמיד מוצאים את המילים הנכונות.
לאחר שתקראו את כל המאמר, תבינו מה אתם צריכים לעשות כמאמנים, על מנת להשתמש בתקשורת בין -אישית בצורה טובה ונכונה.
בנוסף, תבינו גם איך להפוך את זה למנוף לפיתוח ושיווק העסק.
מה זו תקשורת בין אישית ?
כולנו חיים תקשורת כבר מהיום שנולדנו ולאורך כל החיים ועסוקים ב"שידור וקליטה".
אנחנו יוצרים תקשורת בכל מקום וזמן, החל מהתינוק הבוכה שמשדר את רצונותיו וצרכיו ועד לראיון העבודה אנחנו נפגשים מידי יום עם עשרות אנשים, שחלקם עשויים להיות מועמדים לאימון או ממליצים. אנחנו נפגשים איתם במקומות שונים כמו במעלית, בבית הקפה , במפגשים עם חברים ולמעשה בכל מקום.
למאמנים קשה למכור את עצמם בשיחה
מאמנים מגלים שכדי להצליח הם צריכים לשווק את עצמם בלי הפסקה.
בתחילת הדרך לא התחברתי לכל דרכי השיווק ולא נראה לי שאני צריך למכור את עצמי בכל מקום. מאד לא הרגשתי נוח עם עצמי כאשר הלכתי לדבר עם אנשים על האימון.
אם הייתי מבין כבר אז, את הדרך ליצור שיחה עם אנשים סביב העסק, היה לי הרבה יותר קל.
תקשורת בין אישית חשובה כדי שיבינו מי אתם באמת ובאופן טבעי
הדבר הכי חשוב הוא להבין שתקשורת בין אישית היא כלי טבעי וחשוב שכדאי להשתמש בו בכל הזדמנות. אפשר לנצל את כלי התקשורת כדי לפתח שיחה בדרך טבעית, להביא לשיחה שתוביל לנושא אימון, להצגה אישית-מקצועית או לקשר בהמשך.
תקשורת עם לקוחות במדיה החברתית, בניוזלטרים ובפרסומים היא מצוינת אבל יחד עם זה היא קרה ומרוחקת. כדי ליצור קשר אמיתי עם אנשים צריך לשלב גם תקשורת בין-אישית שתיצור את השילוב הטוב ביותר לעסק.
התקשורת המשכנעת ביותר מתקיימת במפגשים אישיים, שם אתם יכולים להרשים ולשדר מי אתם באמת, בדרך בלתי אמצעית.
כל הזדמנות לתקשורת היא הזדמנות טובה
הזדמנויות למפגשים עם אנשים ולתקשורת נמצאות סביבנו כל יום וכמעט כל הזמן. אפשר לפגוש אנשים בבתי קפה, במפגשים חברתיים, במעלית ובעוד אינסוף מקומות. אפשר גם ליצור את ההזדמנויות האלה כפי שעושים במפגשי נטוורקינג.
אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שלי נוצרה תוך מפגש מקרי בבית קפה, עם ידיד. אותו ידיד הכיר לי את האדם שישב איתו ומה שהוא עושה. השיחה התפתחה ובעקבות הפגישה המקרית הזאת נוצרה עסקה משמעותית.
במפגשים חברתיים, אני מבקש מאנשים שאני מכיר, שיעשו לי היכרות עם אנשים אחרים. זה מוריד את העכבות שיש לפתיחת שיחה עם אדם שלא מכירים, וגם יוצר את הבסיס לשיחה חמה.
המטרה שלנו היא יצירת הזדמנויות עסקיות עבור העסק
אנחנו רוצים ליצור תקשורת בין אישית שתוביל ליצירת הזדמנויות עסקיות עבור עסק האימון:
· לקוח חדש
· קשר המשכי
· פרטים של לקוח פוטנציאלי משותף
· הזמנה למפגש
· הרצאה או סדנה
· הזדמנות עסקית
כל אחת מהאפשרויות האלו יכולה להיות פתח להזדמנויות נוספות.
שיחה אפקטיבית היא כאשר אתם מדברים מה שפחות והאחר מדבר מה שיותר
הסוד בשיחה אפקטיבית הוא לדבר מה שפחות ולהקשיב כמה שיותר. אותו כלי של הקשבה שלמדנו כמאמנים הוא כלי חיוני גם לתקשורת. יחד עם זה , אם רק נקשיב ולא נדבר לא יידעו מה אנחנו עושים.
פתיחת שיחה אפקטיבית צריכה להיות קצרה וממוקדת במסר שאנחנו רוצים להעביר. הפתיחה צריכה להיות רגשית, מחוברת לסיפור האישי ומובילה למטרה בדרך רכה. תזכרו שהמטרה הינה ליצור עניין ראשוני כדי שיהיה בסיס ליצירת קשר בהמשך.
נסו במהלך השיחה להעניק ידע ומידע, שיעזור לאדם איתו אתם מדברים, והקפידו שהתקשורת לא תתפס כמכירתית.
תוך כדי מפגש עם אנשים, תזכרו גם שאתם בעלי עסק ומעוניינים להצליח. לכן אתם צריכים להיות קשובים ובעלי חושים חדים לזהות הזדמנויות עיסקיות.
תקשורת בין אישית יכולה להיות מפתח חשוב מאד בהצלחה שיווקית של המאמנים
אם תקפידו ליצור תקשורת עם אנשים, תרגישו במשך הזמן שהשד אינו נורא כל כך ואמנות התקשורת נהיית יותר ויותר קלה עבורכם.
אתם צריכים לאמן את עצמכם במפגשים חברתיים ובמצבים בלתי פורמליים, בהם אתם מעניקים, ומשדרים חיבור ואמפתיה.
מומלץ גם ללכת ללמוד איך עושים נטוורקינג נכון כי בסופו של דבר זה משתלם.
והכי חשוב, אנחנו בעלי עסק ואחראיים להצלחתו ולכן עסק האימון צריך לעבוד גם כשאנו לא בעבודה ממש.
בהצלחה
יאיר גלאור- מנכ"ל קואצ'ר סאקסס
מנכ"ל מידע כחול לבן