איך משווקים אימון ?

כפי שנכתב כבר-המוני מאמנים מצטרפים מידי שנה למעגל המאמנים וה"שוק " הולך ונהיה (לפחות כך זה נראה )קטן מלהכיל את כולם.fishing at sunset, fischer, twilight

מה עושים על מנת להצליח בכל זאת ? מילת המפתח כמו תמיד-שיווק , שיווק ושוב שיווק .

זאת ועוד , על מנת ששיווק יהיה אפקטיבי עליו להיות "חכם".

איך עושים שיווק למקצוע המאמן?

השלבים הבסיסיים בכל מערך שיווק – יצירת המיתוג והמסר, מערך השיווק הכולל אסטרטגיה שיווקית , פריסה והחלטה על ערוצי פעולה , וה"מכירה " -המהלך של מגע קריטי עם הלקוח שמטרתו להביאו לפעולה של לקנות משהו מאיתנו .

בשלב הראשון-שלב ה"מיתוג" אנו קובעים מה נמכור, איך אנו רוצים למצב את עצמנו ? לאיזה קהל ? איך נגדיר את הייחודיות שלנו ? זה אומר גם עיצוב מסר, סמליל(לוגו ) ושפה תקשורתית שתלווה את כל מופעי הזהות שלנו .

בהמשך להחלטה על המיתוג , עלינו לקבל החלטה על קהלי יעד. מבוגרים? צעירים? נשים? סטודנטים? או אחרים? כנגזר מכך כמובן ייקבעו ערוצי הפניה -כלי תקשורת המקובלים על קהל היעד שאנו מעוניינים בו .  אם הקהל מבוגר יש פחות סיכוי שנגיע אליו בפייסבוק , אם הוא צעיר, סביר יותר שנגיע אליו ברשת, וכן לפי תחום העניין נפרסם עצמנו בערוצים ובאתרים המקובלים על קהל היעד.

חשוב מאד שנאפשר  לקהל היעד להגיע לנקודות המכירה בדרך ידידותית ככל האפשר- לבנות מסרים ומידע שימצבו אותנו ברי סמכא בתחום, כבעלי ערך מוסף, ליצר דרגות התקרבות ובונוסים כגון מפגשי "טעימה " קבוצתיים ללא תשלום או מסובסדים , עד ליצירת המכירה שגם בה יש עסקאות חבילה , כגון על כל 10 מפגשים מפגש חינמי .

כאשר עוסקים בשיווק חשוב להיות פתוחים וחדים להתחדשות ופריצה לתחום חדש.

 

חשוב לצאת מאזור הנוחות של המשרד והבית, לצאת לשטח , למקום בו הלקוחות נמצאים , להחשף ו"להיות שם". לדוגמא, אם מעוניינים להגיע לקהל לקוחות של צומת בחיים, אפשר לצאת למועדוני ""צוות" שם נמצאים גמלאים צעירים של מערכת הבטחון , או להגיע להרצות במסגרת הכנה לפרישה .

כל מפגש כזה מהווה תוכן שיווקי למאמן שעשוי להביא לו לקוחות-תחשבו כ"דייגים" .

בסיכומו של דבר, שילוב שיווקי נכון מחבר את החשיבה הכוללת של ה"מה אנחנו רוצים להיות?", עם ה"היכן נהיה " ועם ה"איך עושים את זה ?".

 במעלה הדרך המשותפת נעמיק בכל אחד מהתחומים .

 

יאיר גלאור    MSPC

מנכ"ל

מידע כחול לבן יועץ מיתוג אסטרטגי

 

Check Also

האסטרטגיה של דיסני

אסטרטגית ההצלחה של דיסני ואיך זה יכול לעזור לך כמאמן

האם חשוב לכם לקבל החלטות נכונות? האם חשוב לכם שמה שהחלטתם באמת יתבצע? אחרי שתקראו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *