אימון אישי, פרדיגמות ומה שביניהם

אחד הצמתים המרכזיים בתהליך האימון האישי הוא ההתמודדות עם הפרדיגמות המעכבות, אותם חסמים המתקיימים בחיינו ומונעים מאיתנו בין אם מדעת ושלא מדעת לצלוח את אותם צמתים בדרך להגשמת החזון והמטרות שאנו מציבים לנגד עניינו.

סוגיה זו אינה נחלתם הבלעדית של המתאמנים שלנו ,היא נטועה במידה כזו אחרת גם בתוכנו המאמנים, ככל שנשכיל להיות מודעים לכך ולדעת כיצד להתמודד כך נוכל להעניק ערך למתאמן ולא פחות חשוב גם לעצמנו,

במאמר זה בחרתי להאיר את אותן פרדיגמות מעכבות אצלנו המאמנים ,בדגש על אותן פרדיגמות הדנות בקידום וניהול עסק האימון שלנו מההיבטים העסקיים והשיווקיים.

מי מאתנו המגיע לעולם האימון כעסק עצמאי ובעברו היה שכיר, לא נדרש בד"כ להתמודד בשעתו ,עם שאלות העוסקות בשיווק, פרסום, שימוש באמצעים של מדיה דיגיטלית, בקידום אישי באמצעות הרשתות החברתיות וכיו"ב.

לא נדרשנו גם להתמודד עם סוגיות תמחור ,השגת לקוחות ,תכנון וארגון זמן כעצמאי.

כעצמאיים סוגיות אלו צפות ועולות פעמים לא מעטות, בשלבים הראשונים, אם כי גם בהמשך רבים מאתנו מדחיקים את ההתמודדות בתואנות שונות.

מקבץ אקראי של דוגמאות בהם נתקלתי לא מעט :.."אני איש מקצוע מצוין ויש לי בעיה ערכית לפרסם זאת ברבים".. "מי שירצה כבר יידע כיצד להגיע אליי".. "אני מאמין שמפה לאוזן זו הדרך הטובה"…יש לי קושי להאדיר את עצמי , זה נראה לא טוב"…."אני לא מאמין ברשתות החברתיות".." חסיון המתאמנים לא מאפשר לי לספר סיפורי הצלחה שלי"…ועוד דוגמאות לרוב.

המכנה המשותף של כולן הוא אותה פרדיגמה מעכבת המייחסת כביכול ניגוד או סתירה ערכית בין היותך איש מקצוע מהמעלה הראשונה ,לבין היותך בעל עסק שתכליתו להיות עסק מצליח, מניב ומשגשג עבורך.

אני מזמין את כולכם לעצור ולבחון כיצד מתנהל עסק האימון שלכם ? באיזו מידה נוכחות אותן פרדיגמות מעכבות בעסק או בחייכם ?מה הצעד שאתם מתכוונים לנקוט כאן ועכשיו על מנת לנצח את אותן פרדיגמות מעכבות ולהפכן לפרדיגמות מקדמות ומנצחות עבורכם ?

זכרו כי ככל שהדבר נוגע למתאמנים שלנו אנו מקצוענים בהא הידיעה ויודעים כיצד לסייע למתאמן לצלוח את אותן אמונות ,אשר על כן מצופה מאתנו שנשכיל לעשות זאת גם בתוך עסק האימון שלנו ולהפוך ממאמנים מצליחים גם למאמנים שהם בעלי עסק מצליח לאימון.

                   אפי גבע – מאמן אישי ועסקי ובעלים של "מעגלי חיים".מיסד ובעלים שותף-מאמנים מצליחים 

Check Also

האסטרטגיה של דיסני

אסטרטגית ההצלחה של דיסני ואיך זה יכול לעזור לך כמאמן

האם חשוב לכם לקבל החלטות נכונות? האם חשוב לכם שמה שהחלטתם באמת יתבצע? אחרי שתקראו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *