מיתוג אסטרטגי למאמן ולעסק האימון – סוף מעשה במחשבה תחילה

מתך הכרות עם מאמנים רבים ומתוך נסיון רב , עולה שמאמנים רבים מאד , מוכשרים מאד ומיומנים מאד במקצוע האימון,  פשוט  אינם מצליחים בכל ההיבטים העסקיים של האימון.

למעשה רבים מהמאמנים נאלצים לעסוק בתחומים נוספים להשלמת הכנסה , או שעוסקים באימון עצמו חלקית משום שהעיסוק בתחום האימון אינו מביא אותם לעצמאות כלכלית .

כאשר בודקים לעומק העניין את התופעה הזו מגיעים למסקנה בלתי נמנעת – המאמנים אינם מיישמים את המודל האימוני על עצמם.

במילים אחרות-בשפת הייעוץ הארגוני-המאמנים אינו מיישם את המסר הייעוצי הידוע -"Walk your talk".

מה בין זה ובין מיתוג אסטרטגי ?

מהות המיתוג האסטרטגי הינה הדלקת "זרקור " ענק על הזהות שלך, הן האישית והן העסקית , זרקור שיאיר למרחק רב את החזון על כלל הבטיו, ולא רק את נקודת השיא, אלא את המנוע הערכי שיביא אותנו לאותה נקודה .

כל ארגון וחברה רציניים בעולמנו העסקי יודעים שהעסקים והארגונים ששרדו לאורך זמן והצליחו הם אלו שהשכילו  לפתח לעצמם מיתוג אסטרטגי .

לדוגמא -המיתוג האסטרטגי של דיסני וורלד הינו-לעשות אנשים למאושרים.

סיפור ידוע על וולט  דיסני מספר שכאשר וולט דיסני סייר באתר הבניה של המתחם בשלבים הראשונים, הבחין בבדל סיגריה על הקרקע, התכופף , הרימו ואמר -"איני מוכן לראות סיגריות ליד מתחם הקופות שלי". הוא כבר ראה לנגד עיניו את החלום המתגשם למציאות.

לא רק עסקים גדולים-גם עסקים קטנים , ובעיקר אלו כעסקי אימון , מחויבים לעשות לעצמם מהלך כזה של יצירת פיתוח זהות ממותגת, קודם כל לעצמם. דווקא משום שעקב אכילס של המאמנים הינו בהבטים העסקיים-כמו בעלי מקצוע אחרים הפועלים בתחומי "מדעי ההתנהגות" , עם אנשים, כשחלומם פשוט "לעשות טוב" , מתקשים לראות עצמם באמת כעסק.

בתופעה דומה אני נתקל בפעילותי עם עמותות ועם מתנדבים. עמותות עם מטרות חשובות נכשלות כי אינן  מפנימות שעליהן להתנהל בדרך עסקית על מנת לפתח פעילות ולשרוד גם כאשר כל ההכנסות הינם לטובת הכלל.

ממש כך, המאמנים מחיבים להפנים שאמנם הם עוסקים בתחום האהוב עליהם, תחום אנושי שיש בו הרבה מהצד "הרך" של עיסוקים ועסקים, אך DOB מודל זהות ארגונית ממותגת דווקא על מנת להצליח כעסק יש להתנהל כעסק.

מהות המיתוג האסטרטגי הינו בהטמעת הזהות ודרכי התנהלות בכלל תחומי הפעילות – התוכן האימוני, דרכי האימון, שיווק, מכירות, התנהלות עסקית , תקשורת ועד לפיתוח האישי והופעה אישית.

אם המאמן יחשוב על עצמו כעסק, יראה את החזון של העסק , ויתחיל להתנהל כעסק, הוא גם יהיה עסק.

זאת ועוד, ככל שהמאמן יראה מול עיניו עסק גדול ומצליח -הוא ילך ויתגבש ככזה .

ממש לפי האמרה על הנבואה שמגשימה עצמה-הן לרעה והן לטובה .

בתוך מהות המיתוג האסטרטגי יש גם את התשובה שעלינו להגדיר לשאלות  הנצחיות של כל אדם ועסק באשר הם-מה מיוחד בנו? למה אנחנו? מדוע שהלקוחות יגיעו אלינו ? במה אנחנו שונים ממאמנים אחרים?

אם המאמן "יחפור" בעצמו בחיפוש אחר התשובה לשאלה , ימצא את חומרי הגלם הרבים המרכיבים את האישיות , הכישורים והמיומנויות, יזקק אותם, ומתוכם יוציא ויפיק את היהלום המגלם את מיטב מרכיבי ה-DNA  האישיותי מקצועי .

לאחר שהמאמן שבדרך מגדיר את "המיתוג" שלו, את החלום והחזון שלו יקל עליו בחירת תחום האימון, סוג הלקוחות שהוא רוצה , דרכי האימון, ועוד.

המיתוג האטסרטגי נקרא כך משום השפעותיו הרב תחומיות והיותו חוצה גבולות ומשום כך, למרות שלא כל העסקים מבצעים מהלך זה , יש למהלך  חשיבות רבה ביותר, להתוויית דרך, לשיווק העסק, לתקשורו, לתפיסה עצמית.

במידה מסוימת יש במהלך המיתוג האסטרטגי סוג של אימון אישי עסקי המשלב התבוננות במראה , למידה עצמית, הגדרת ייעוד וחזון ותחילת המסע להגשמת החזון תוך הצבת אבני דרך.

אלו שיחלו במהלך זה ויפעלו בכנות עצמית ונחישות  יעלו בהרבה את סיכויי ההצלחה שלהם. .

יאיר גלאור MSPC מנכ"ל מידע כחול לבן-יועץ אסטרטגיה וזהות ממותגת

 

Check Also

חשיפה ציבורית -הדרך להיות "שם"

אחת הדרכים החשובות  למאמן למיצוב ומיתוג בשוק הרווי של אימון הוא חשיפה ציבורית. חשיפה כזו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *