הצלחת עסק של אימון זה כמו מרתון

יאיר גלאור עסק של אימון זה כמו מרתוןנניח שאתם רוצים לרוץ מרתון ואם היו נותנים לכם תכנית שאם תיישמו אותה תוכלו לרוץ מרתון, האם הייתם עושים את זה?
נניח שאתם רוצים להיות מאמנים מצליחים ואם היו נותנים לכם תכנית שאם תיישמו אותה תוכלו להצליח עם עסק האימון שלכם, האם הייתם עושים את זה?

המשותף לשתי השאלות האלה הוא כמה אתם באמת רוצים וכמה אתם מוכנים לעשות ולהתאמץ כדי להצליח.

ניהול עסק של אימון זה בדיוק כמו מרתון

המאמנים סיימו לימודי אימון , וזאת לאחר שרובם הגיעו מעול העובדים השכירים והחליטו מסיבות שונות לעבור הסבה .

יש להם ניסיון חיים,הם למדו את כל רזי האימון, הם מרגישם ממש "על הסוס" עם כל הכלים להצליח ויש להם הרבה סיבות לאופטימיות.

ואז זה קורה -פתאום מתברר שכדי להיות מאמן, שגם עובד במקצוע ,יש צורך בעצם לעשות מה שלא בדיוק חשבנו עליו וזה לפעול כבעל עסק.

עלינו לדעת, להבין ולעשות כל העת כמנהלים גם של עצמנו, גם של העסק שלנו וגם של אנשים אחרים שאולי יעבדו עבורנו.

תכנית אימונים

אנחנו בעצם בעלי עסק שיש לנהל. יש לשווק, לפרסם, למכור , לתמחר, לתקשר , להיות המזכירה , המנקה, החשבונאי, איש התוכן המנכ"ל , העוזר ועוד ועוד.

ומסתבר שכמו במרתון, לבנות עסק רציני זה עניין של הרבה מאד זמן, הרבה מאד השקעה , הרבה מאד עבודה , למידה אין סופית, עשיה שלא נגמרת ויצירת קהילה .

חשוב מאד לבנות תכנית אימונים שתוביל אותנו למטרה שלנו. יש להגדיר יעדים שהולכים ומתקדמים עם יעדים קטנים בדרך שנוכל לראות ולהבין את ההתקדמות שלנו. 

גם בעסק אתם לא לבד

רצים שרצים ריצות ארוכות יודעים- יש יתרון אדיר לרצים בקבוצה , לעצם העובדה שאחרים רצים איתך יש תוסף אנרגיה אדירה , בריצה שלי המוגדרת ריצה חברתית-הראשונים חוזרים לאחרונים כל העת.

בריצת ארוכות יש "פייסר" אצן הקובע קצב ריצה ובכך מקל על הרצים.

מכאן לעסק-עסק יסייע לעצמו מאד אם יפעל בסביבת עסקים תומכת, אם ילמד מאחרים כל העת, אם יתמקד יחד עם עסקים הנמצאים בעולם של סוגיות דומות.

הקהילה תומכת גם מורלית וגם מעבר לכך. שיתופי פעולה עשויים להיות מרכיב חשוב בעסק.

אם אתם מצליחים להקים שיתוף פעולה עם אחרים , להעביר לקוחות הדדית ולקדם שיתוף גם במשאבים הרי זה יסייע מאד לקדם עסק.

גם מאמן צריך מיתוג ושיווק

ממש כמו מרתון בו יש אין סוף פעילות תוכן שיווקי -כך גם מאמן מחויב לפתח ככל שאפשר פעילות תוכן שיווקי כזאת שתסייע לקדם את העסק בדרך יצירתית – בהופעות בעמותות, בהופעות פרובונו בפורומים, בראיונות בתקשורת, לעתים גם לשלם על הופעות כאלו.

על המאמנים להיות בתקשורת -ממש כפי שרצים אוהבים לשווק עצמם ברשת ובוודאי כל החברות שהנותנות חסות למרוצים, המאמנים מחויבים להיות שם בארועים בהם נמצא קהל פוטנציאלי. 

מי  שמבין במרתון, יודע שיש מקצים שונים, תחרויות שונות, בתנאים שונים ורצים אף ממתגים עצמם דרך הופעה , סגנון, סוג ריצה וכיו"ב.

בדיוק כך מאמן מחוייב למתג עצמו, לפתח תחום התמחות ייעודי מאד,לבדל עצמו מאחרים  ולתקשר מומחיות זו.

ככל שמאמן יבדל עצמו, ימתג עצמו, יתקשר מומחיות זו הוא יהווה אוטוריטה -מה שיאפשר לו להצליח להביא יותר ויותר לקוחות.

ממש כפי שרץ מרתון מקצועי מגיע לכל מרתון מכובד בעולם – על המאמן להגיע ולהיות במקומות בה יש תוכן רלוונטי , לתרום מידיעותיו, ולמצב עצמו כמוביל בתחום ההתמחות.

"מותר" וחובה למאמנים להיעזר בבעלי מקצוע בתחומים בהם הם אינם חזקים-פרסום, מיתוג, כספים, טכנולוגיה וכדומה. 

אנשים אלו יהוו חלק מהקהילה שלהם , בנוסף ללקוחות, ספקים וידידים ואף תקשורת.

זאת ועוד-ככל שהמאמן יצליח לייצר לעצמו "סיפור" מרגש ועימו להופיע (למשל סיפור על לקוח מיוחד-בכיר או ילד תוך שמירה על חסיון, כמובן ) יש יותר סיכוי לקבל תקשורת , יחסי צבור ואהדה .

מאמן בכיר יודע להעריך עצמו גם כספית-שעת הייעוץ שווה יותר,  ממש כפי שלהזמין ספורטאי צמרת שישתתף באירוע ספורטיבי עולה כסף.

מגיעים להצלחה

בתחילת הדרך האמנתי שאצליח, אבל לא בדיוק הבנתי איך אני הולך לעשות את זה.  תוך כדי התקדמות התחלתי להבין יותר איך אני הולך להצליח יחד עם ההצלחות הקטנות לאורך הדרך שסימנו לי שהדרך שבה אני הולך היא הדרך הנכונה. 

לסיכום , החוויה שעברתי אכן מוכיחה שיש לא מעט משותף לרץ המרתון ולרימה להקמת עסק אימון מצליח .אם נתיחס לעסק האימון באותה רצינות יש סיכוי  מצוין שנצליח גם בהיבטים העסקיים.

Check Also

ניהול זמן למאמנים

ניהול הזמן של המאמן – המדד החשוב לניהול עסק האימון

האם קרה גם לכם שפתחתם שבוע או בוקר, בלי שאתם יודעים בדיוק מה אתם הולכים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *